پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین پناهی گفت: جریان انقلاب باید مطالبه‌گری و صلابت لازم را داشته باشد و جریان انقلابی نخواهد گذاشت کسانی با ایده‌ها و افکار خاص میدان داری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه برگزار شد، اظهار داشت: امروز به یاد خاطرات سال ۱۳۹۰ و نخستین نماز جمعه‌ استان در پاتاوه با حضور حجت الاسلام افشار افتادم.

وی افزود: در روز معارفه امام جمعه پاتاوه با حضور مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی امام جمعه مرکز استان که حجت الاسلام عبودی نیز قرار بود به عنوان امام جمعه شهرستان باشت معرفی شود، اتفاق عجیبی در سطح استان افتاد و مردم با پخش نقل و نبات، چنان صحنه‌ای به وجود آوردند که مرحوم حسینی یاد صحنه‌های روزهای نخست انقلاب اسلامی افتاد و گریه کرد.

وی ادامه داد: در دهه ۹۰ دو اتفاق افتاد که یکی بحث جوانگرایی در نماز جمعه بود که حدوداً از سال ۹۶ تا ۹۹ حرف جوانگرایی مطرح بود، ولی ما در سال ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ این کار را به صورت عملی اجرایی کردیم و جمعیت جوانی در آن دوران پای کار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی خاطرنشان کرد: بحث حرکت جهادی نیز که این روزها مطرح است باید گفت ائمه جمعه استان بدون هیچ گونه امکاناتی تصدی امامت جمعه را قبول کردند و چون مخلصانه پای کار حضور داشتند، در فاصله بسیار اندکی به لطف الهی امکانات در اختیار این افراد قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد از ائمه جمعه مناطق مختلف استان خواست، خاطرات معرفی ائمه جمعه و حضور آنها در مناطق بازسازی و این موضوع به نسل‌های آینده ارائه شود.

جریان انقلابی اجازه میدان داری به تفکرات خاص نمی‌دهد

وی از حمایت‌های اکبر نیکزاد و صابری استانداران دهه ۹۰ در این استان تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: در یک سال پایانی نیکزاد و حدود یک سال استانداری صابری خدمات ارزشمندی به ائمه جمعه و همچنین مصلی‌ها ارائه شد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی، از حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس وقت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز تقدیر و تشکر کرد که برای ساخت دفاتر و منازل ائمه جمعه همکاری لازم را داشت.

مجموعه ائمه جمعه قابل معامله نیست

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: نهضتی نیز در آن روز انجام گرفت، خیلی‌ها در آن روز گفتند هر مجموعه‌ای را توانستیم ساکت و یا با آنها معامله کنیم، ولی مجموعه ائمه جمعه قابل معامله نبودند که متاسفانه در این دوران بسیاری زحمات آنها را نادیده گرفتند و حرف‌هایی زدند که انگار کاری صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در دهه ۹۰ ائمه جمعه جوان و پای کار، فعالیت‌های ارزشمندی انجام دادند و هم اکنون نیز باید آماده باشید.

حجت الاسلام پناهی گفت: جریان انقلاب باید مطالبه‌گری و صلابت لازم را داشته باشد و جریان انقلابی نخواهد گذاشت کسانی با ایده‌ها و افکار خاص میدان داری کنند.

لازم به یادآوری است حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر فعلی حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد مدت زمان یک دهه (ابتدای سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ ) رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha